Come scegliere il proprio poufHow to choose the perfect poufCo

0
219
Pouf a sacco gonfiabile

Arredare la propria casa non è mai semplice: in questo entra anche la scelta dei pouf per gli interni o per il giardino.

avalon_pouf_poltrona_sacco_bag_arancio
La scelta di un pouf non è mai semplice. Si deve adattare a un arredamento preesistente? Si deve sposare con ciò che si ha intenzione di accostare a esso? Essendo il pouf un complemento per l’arredamento “mobile” si deve anche tenere conto della possibilità di spostarlo, all’occorrenza, in altre zone della casa rispetto a quella per la quale si è acquistato.
Per quanto riguarda la scelta del materiale si deve far caso all’utilizzo che se ne farà, alla presenza di animali domestici in casa e quindi vagliarne i rapporti di resistenza. Per lo stile, in molti casi la risposta è una sola: i pouf stanno bene con gli stili moderni di arredamento, ma se si possiede un arredamento classico bisognerà cercare il modello che si adatta a quello e a quel solo stile. Si perde in versatilità ma tant’è.
Per quanto riguarda il colore, non ci si deve concentrare necessariamente sul colore dominante dell’arredamento ma avere anche la possibilità di osare, per esempio con i colori complementari, in particolare quando l’arredamento è molto moderno. Per tutto il resto ci sono le armonie cromatiche da tenere in conto.

Furnishing a home is never easy: choosing the right pouf can improve the look of your interiors or the garden. 

Choosing a pouf is not always so simple. Should it adapt to the pre-existing decor? Should it fit exactly with the rest of the furniture in the room? Since a pouf is a “movable” home furnishing you must also take into consideration the possibility of moving it, when needed, in other areas of the house, different from the space where you had originally bought it for.
avalon_pouf_poltrona_sacco_bag_arancioRegarding the material, it is important to note how you will use the pouf, whether you have pets or there are young children in the household and therefore you should take resistance into consideration.
Regarding the style, in many cases there is only one answer: poufs can perfectly fit a modern interior, but if you have a more classic decor you should look for the model that can best complement it. Perhaps you will lose a bit in terms of versatility, so be it.
As far as color, you should not concentrate just on the dominant color of the interior, but you should be more daring and go for colors that are complementary, or even colors that will stand out, especially if the interior is very modern. For example, you can choose a dark blue bean bag for an interior that is pale blue, or a gold or silver bean bag in technical fabric for a soft white or beige interior.
Just be yourself and choose according to what best suits your personality and you will have the perfect pouf for your home.